tisdag 18 februari 2014

stympade äppelträd


Inklämt bakom garaget står tre stympade gamla äppelträd. Det närmsta på bilden ska bli kvar. Jag får beskära så gott det går och med tiden kan jag säkert få något slags fason på det. 


På husets baksida finns den här lutande varelsen. Också ett äppelträd. Det tänker jag inte ha kvar. 
Men jag är glad över berget som sticker upp ur marken. 
´Grynnan´kallar min man den. Där växer vacker mossa. 

Jag är däremot inte glad alls över flaggstången som är ikilad i stenen. Ett vitt utropstecken mitt i mossan... inte snyggt. 
Jag har funderat på om jag ska låta nåt växa på den... humle, vildvin... men nä tror bara det ser knasigt ut. Den går nog hädan den med. Usch jag känner mig hemsk, ta bort och ta bort. Jag längtar efter att sätta dit och plantera istället. 

Jag ska göra en översiktskarta över tomten så blir det lättare att se hur jag ska få plats med sånt jag vill ha. Tomten är inte särskilt stor och jag vill ha allt!
Här ska bli damm, växthus, häckar, köksland, kompost, träd, gångar, rosor, perenner, buskar, sittplatser och mer. 
Det enda jag inte vill ha är gräsmatta. Den ska också bort ;)



1 kommentar:

  1. Lycka till med trädgådsskapandet! Blir spännande att kunna följa den utvecklingen.

    SvaraRadera