måndag 3 mars 2014

plötsligt händer det


Tomtens baksida vetter mot ett skogsparti. På den delen av tomten har jag inte vågat gå för det har hängt ut fallfärdiga tunga döda tallgrenar över mitt huvud. 
Men så plötsligt händer det :)! Kommunen som vi ringt ett par gånger är här idag och sågar ner det som behövs. Vad bra, nu kan jag använda hela tomten.

Jag önskar de rensar upp i skogspartiet också. Där är mer eller mindre en dumpningsplats för allsköns bråte. Stora rishögar och gamla julgranar, ett hockeymål, ett gammalt trädäck, vita plastträdgårdsstolar och jag vet inte allt. Det ser jättetråkigt ut. 

Jag blir inte klok på folk som dumpar sitt trädgårdsavfall och skräp  i närmsta skog. Gör inte så! Sitt skräp komposterar man, gör ved av eller kör till tippen beroende på vad det är. Man slänger det inte bara över axeln och låtsas som det regnar. 


2 kommentarer:

  1. Jag kan bara instämma, det är så trist när människor dumpar allsköns skräp i skog och mark. Hur svårt kan det vara att åka till soptippen och lämna det där. Kostar inte en krona.

    Vad skönt att kommunen har varit och sågat så att ni nu kan använda hela tomten utan att riskera att få något i huvudet.

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Det är nackdelen med att bo granne med skog att man får utsikt över en skräphög också på köpet. Sedan får man överväga om man orkar ta striden med sin granne när han slänger byggmaterial eller grannfriden segrar. En delikat balansgång. Vi lägger mycket energi på att hålla efter i skogen, annars är det ingen som gör.
    Tack för besparingstipset ang växthus, det har jag faktiskt missat hittills.
    Ha en bra helg
    Marta

    SvaraRadera