måndag 12 maj 2014

det ena leder till det andra


I helgen var det vårmarknad nere vid hamnen, där hittade jag rökelse av vit Salvia (Salvia apiana). 


Om det fanns några onda andar hemma hos mig är de borta nu ;)
- och huset doftar flummigt! (och nyinköpta fågelbadet fick en användning)


Det ena ger det andra - kan man odla vit salvia? Det borde man kunna.... jag letade reda på var fröer fanns och klickade iväg en beställning omedelbums. Det blev några andra fröer också, bland annat libbsticka och lavendel "hidcote blue". 

1 kommentar:

  1. Tjingelingen såg att du pinnat en av mina pinningar, så då letar jag upp dig där jag förstår att du numera skriver. Är du intresserad av ätliga växter från naturen? I så fall titta efter Lisen Sundgrens böcker. Var på en promenad med henne för någon vecka sedan runt Rosendals trädgård och smakade på en massa vilda växter. Läs på min blogg om du får lust.....kram kram ha det bra!

    SvaraRadera