tisdag 25 februari 2014

äppelkvistar


Jag har tagit in äppelkvistar.


Och lekt.


Äggen kommer från en mycket udda fågelart... kan det vara en korsning mellan höna och morkulla ;)
Det var inte lätt att få till nåt slags bo. Äppelkvistar knäcks lätt när man försöker böja dem märkte jag. 
Jag har fått förnyad respekt för de fantastiska bon fåglarna bygger. Det är imponerande, och inga tummar har de... bara en näbb. 

Fågelbon ja.... i våra skorstenar finns det fågelbon som rasat ner flera meter. Min man har försökt fiska upp dem men det går inte. Det blir till att ta hål i skorstenarna från sidan på nåt vänster för att få ut bona och efter det mura tillbaka teglet. Vi ska dessutom sätta nät över skorstenarna så där inte blir boplats igen. 

1 kommentar:

  1. Fiffigt med fågelbo, eller självklart, skulle man också kunna säga.
    Jo, jag skriver om Trädgårdsföreningen ibland och det är 170 år gammal park i centrala Göteborg. jag jobbar i närheten så jag slinker in där rätt så ofta för att låta mig inspireras. Den är som en mindre botanisk trädgård med rosenträdgård, stort och uppvuxet stenparti, skuggplanteringar osv. Man tröttnar aldrig.
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera