lördag 1 mars 2014

spankulerar och planerar


Någon har ritat hos oss. Så fina röda märken blir det när man knappar in en förfrågan på Ledningskollen
Man måste veta var alla ledningar går innan man kan sätta grävskopan i backen. Tyvärr kan vi inte börja gräva än för grävmaskinen är ute på en ö och jag måste vänta till den kan tas hem. 


Så gräva går inte men planera det kan vi göra. Jag och älsklingen har spankulerat omkring och stegat och ritat en skiss. Nu sitter han vid datorn och ritar upp tomten mer noga i excelprogrammet. 


Det är lång resa innan jag kan börja med planterandet av växter. Bland annat ska det här förrådet flyttas... om det går. Eller så kanske det rasar ihop när vi börjar lyfta det. Det visar sig. Skulle inte vara hela världen om det går sönder för det är inte särskilt bra som trädgårdsförråd. Kanske det vore bättre att köpa ett annat. Ska kolla vad det kan kosta. 


Byggnaden måste flyttas för till vänster om den ska byggas komposter (för tillfället fungerar platsen som förvaring av diverse braatthasaker). Jag funderar på att skaffa en sluten kompost också för matavfall. Den borde jag också försöka få plats med där intill. 

Det här börjar kännas som ett femtonspel. Något måste hela tiden flyttas eller tas bort för att något annat ska kunna bli gjort. Pust...var ska man börja. Det måste vi också bestämma, turordning på allt vi vill göra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar