tisdag 18 mars 2014

kommer av mig


Ena stunden skiner solen, nästa mulnar det på och snön vräker ner för att om en liten stund smälta och droppa från taket. Det är ett riktigt aprilväder fast vi är i Mars. 

Körsbärsträd i vinterskrud

Tur jag stal några kvistar av grannens gamla körsbärsträd innan snön kom. 


Snart blommar körsbärsträdet. Inne hos mig. 


Men sitta på bron ute i morgonsolen och mysa... 
nä det får vänta. 


Citronträdet blommar. Wow, vilken doft!
Jag antar att jag får hjälpa till med pollineringen om det ska bli några fler citroner. 
Vilka kontraster. Ute är det full vinter och inne blommar citronen. 


Småfåglarna har tystnat. Det enda jag hör är ekorrarna som rasar omkring längs tallstammarna så snön ryker. 

Till kvällen är det möte med trädgårdsföreningen då ska jag samla på mig inspiration och ännu mer av den varan blir till helgen då det är trädgårdsmässa. Jag känner att inspiration behövs. Man kommer liksom av sig när snön ligger tung. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar