fredag 7 mars 2014

tips önskas!

äppelkvistarna slår ut
 Jag hade mina dubier om de ganska grova äppelkvistarna som jag tog in och satte i vatten skulle slå ut men nu kommer det gröna små blad minsann. 
Grannen har ett fantastiskt körsbärsträd... jag tror jag ska sno in några kvistar av den att ha i en annan vas :) 

fyllda blekgula
Äppelkvistarna har fått sällskap av ljuvliga tulpaner inköpta hos Fröken Knopp, Norrtäljes sötaste lilla blomsterbutik. 
Kvistar ihop med tulpaner - det är vår det!

nej det är inte en majbrasa
Det blev en hel hög med kvistar efter att vi tog ner ett äppelträd och beskar ett annat. Jag skulle vilja göra flis av kvistarna och är på jakt efter en kompostkvarn. Har velat ha en i åratal men aldrig kommit till skott men nu ska vi köpa en tillsammans jag och grannen (hon med körsbärsträdet) har vi bestämt.


Jag har försökt ta reda på vilken kvarn som är bäst och inte tokdyr. Det finns en uppsjö att välja på och jag har bara kommit fram till att jag vill ha en med vals och inte knivar. För att slippa knivslipning. Och det skulle naturligtvis vara bra om den inte låter alltför högt och uppsamling kanske är bra eller ... fast inte påse helst. Och att den klipper ganska grova kvistar så den inte chokar ihop det första den gör. Och att den är hyfsat lätt att dra fram. 

Någon som har erfarenhet av en bra kvarn? Vad ska vi köpa? 
Tips önskas!

1 kommentar:

  1. Har tyvärr inget tips om kompostkvarn, men ville bara säga att jag är glad att jag hittade din blogg! Var i precis samma sits som du förra året med nytt hus & ny tomt, så himla kul att följa och se vad det blir av det! Har läst igenom hela bloggen från början nu och lagt till den till min blogglista, väntar med spänning på fortsättningen!
    /Carina

    SvaraRadera