söndag 11 maj 2014

shopping


Ett fågelbad som ska vara i trädgården när jag kommer så långt. Jag gillar betong, skulle vara kul att kunna göra själv och en vacker dag kanske jag tar tag i det och lär mig. Ett par blommor till hallfönstren inne köpte jag också och några fröer. 


Fröerna sådde jag igår - och denna gång sådde jag bara så mycket som jag behöver. Mangold ville jag ha för det är gott och blir det för mycket är det bara att frysa in så finns det till vintern. Gräslök för jag ska göra ett kryddland någon gång i framtiden och där vill jag ha gräslök. Och till sist grekisk oregano för jag har aldrig provat så den, knappt ätit den heller tror jag. Den har sämre härdighet men väl värt ett försök för den ska vara så mycket godare. 


Adiantum ska jag ha i ett västfönster. Bladen liknar Ginko. 


Och Krysantemum i ett österfönster. Krysantemum doftar sommar. 
Nu ska jag bara ha tag i lagom stora krukor de kan bo i för fönsterbrädorna i hallfönstren är inte djupa alls och jag har inga som passar. 



Jag gillar formen på fågelbadet. Innan jag sätter ut den i trädgården ska jag ha den som en skål på bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar