fredag 9 maj 2014

skogen full av liljor


Liljor som marktäckare... kan det va nåt. 
Skogen bakom min trädgård är full av liljor. Alldeles vingligt berusad. 
Jag hoppas det är krolliljor. 


Ser krolliljor ut så här?


Hur mycket som helst. Det kommer att bli otroligt när de blommar! Och tänk bara vilket kalas för liljebaggarna  - jag kanske blir bjuden :)


Ett körsbärsträd med många år på nacken böjer sig över min tomt. Den skulle göra sig bättre i solsken men här har mest regnat hela dagen så bilden blev som den blev. Under hela blomningen har det snöat och regnat och blåst snålt omväxlande. Det ska bli spännande att se om några pollinerare varit i farten trots allt. 

Kanske där blir körsbär för mig att smaka (smakar nog godare än liljor ;))

1 kommentar:

  1. Jag tror att det är krolliljor för jag har ett stort område i trädgården som ser likadant ut och det är krollisar. :)

    SvaraRadera