lördag 13 juni 2015

Long time no see

Long time no see... 

Här har hänt .. inte så mycket i trädgården.. än. Kanske snart. 

Jag är toksugen på att verkligen ta tag i trädgården, har väntat alltför länge på att saker som MÅSTE göras först, staket, veranda, måla huset, bla bla massa andra måsten...ska komma till skott så jag kan börja planterandet!

Man kan faktiskt bli galen för mindre ;)

Det går inte att plantera för maskiner måste komma in på tomten och om jag sätter dit växter får jag bara flytta på dem senare... 

Suck och suck . För i sommar jobbar jag i växtsäljarbranschen och har bra personalrabatt. Jag ser underbara buskar och perenner passera som skulle kunnat få komma hem till mig om jag bara haft möjlighet, skit och scheisse.


Kan man ta in rhododendron i vas? Jag gör ett försök. Rhododendron, allium och nattviol är det som växer hos mig just nu. 


Här är rhododendronbusken. Blommar som det vore det sista den gjorde. Det har den rätt i för snart ska den flytta. 

Färgen passar inte för min trädgårdsplan. Jag vill gärna ha rhododendron men helst Cunninghams White som blir stor och maffig och lyser upp i kvällen eller annan vit eller kanske någon mörkmörkt lila.  


Och här är trädgårdshunden. Wilma heter hon, fyller 11 i år, gullungen. 





2 kommentarer:

  1. Aha, ta in rhododendron kanske vore något. Det lär ju inte synas i busken att man tagit några blommor. :)

    SvaraRadera
  2. Som jag väntat på att få se hur du fixar och donar i trädgården... och så har du bara "planterat målarfärg och maskiner" :)

    SvaraRadera