torsdag 23 juli 2015

Cosmos atrosanguineus


Chokladblomma kallas den också, en av mina senaste förälskelser. 
Den är helt ljuvlig. Inte sitt allra vackraste så här efter regnet men väldig speciell ändå. Doft av choklad och blommor som sitter högt uppe på sina stänglar och kikar ut över det som ska bli trädgården. 


Den är inte härdig alls men jag ska prova övervintra den i garaget tror jag. Ta in den som den står i sin kruka. 


Jätteverbenan klarar sig inte heller i vårt klimat men den tänker jag inte ens försöka mig på att spara. Den är dessutom väldigt lätt att så. 
Förresten chokladblomma kanske man också kan så.. det var en tanke. Ska kolla upp om det finns frön att köpa. Vanlig Cosmos, rosenskära är lättsådd, bara man startar i god tid. Kanske det är samma för chokladisen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar