söndag 5 juli 2015

kär


Jag ska inte köpa några växter alls innan jag kan plantera ner dem i backen... men så blev jag kär. Kär i färgen på den här rosen. Vi var till Kröns handelsträdgård i dag och där hittade jag rosen. 


Etiketten gör att man kan tänka sig att det är en importerad typ som säkert inte är härdig i vårt klimat men jag kunde inte låta bli att köpa den i alla fall. 


Alltså  - kolla bara vad vacker! Gammelrosa och lurvig. 


Nu har jag alltså en till krukad typ som väntar på att få en egen plats i trädgården. Om jag får den att överleva vill säga... googlade och mycket riktigt, Lavender Pinocchio är en zon 2 ros. 
Men väl värd ett försök så söt som den är. 

1 kommentar:

  1. Underbar ros!

    Jag har en lila ros som ska vara zon 1-3.. och jag bor i zon 6 just nu. Den sitter i söderläge mot en vägg och klarar sig. Har överlevt tre vintrar, utan täckning. Ja, snön förstås då.

    SvaraRadera