torsdag 9 juli 2015

hot lemon skörd


Regntunga skyar vartän jag ser. Den här sommaren verkar gå till historien som en av de blötaste. 


Tur för mina hot lemon-chillis att de fått växa i vardagsrummet och sluppit vara ute i regnet. 


De är granna nu. Nästan synd att klippa bort frukterna från plantan men det måste göras innan de börjar mjukna. 


Sagt och gjort. Alla mogna frukter är avknipsade. 
Nu är bara frågan vad jag ska göra med dem. Googlade för att få ideér. Torka sakta i ugn och mala ner till chilipulver. Vore praktiskt men jag har ingen bra mixer, bara en stavmixer. Den använde jag i fjol och det funkade inte! Chilipulver överallt - jag hostade och grät.
Skära ner i lagoma bitar och frysa in. Det verkar mest praktiskt. 


Eller så syr man ihop dem i ett snöre och hänger på skåpsnyckeln..


Eller varför inte hänga dem på en tavla som står på kökshyllan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar